بدن بیلدینگ

سعی دارم تا تجربیات و اطلاعاتی که در زمینه ی بدن سازی به دست میارم رو در اختیارتون بذارم تا شاید مفید واقع بشه...

بدن بیلدینگ

سعی دارم تا تجربیات و اطلاعاتی که در زمینه ی بدن سازی به دست میارم رو در اختیارتون بذارم تا شاید مفید واقع بشه...

چربی سوز Hydroxycut هیدروکسیکات هارد کر ایکس

این دارو یک فرمول بسیار قوی است که باعث افزایش سطح انرژی می شود.

این دارو با قدرت بی نهایت خود برای تحریک واکنش های گرمازا طراحی شده است و سطح Norepinephrine را افزایش می دهد.

این مکمل را کمپانی مکمل سازی «MuscleTech» تهیه و عرضه کرده است. کمپانی سازنده این مکمل نیز بر عدم وجود ماده افدرین در ترکیب این مکمل تاکید می کند. ماده افدرین ماده ای محرک می باشد که خواص چربی سوزی بسیار قدرتمندی نیر دارد اما به دلیل عوارض جانبی ناگواری که بر جای می گذارد از سالها قبل ممنوع اعلا م شده است.

مکملی که در این قسمت معرفی می شود بدون اینکه از ماده شیمیایی افدرین بهره بگیرد، با افزایش متابولیسم و تشدید سوخت و ساز در بدن، از میزان چربی موجود در بدن می کاهد. این مکمل همچنین از ذخیره شدن چربی در بدن نیز جلوگیری می کند. این خاصیت و ویژگی مخصوصا برای کسانی که نمی توانند رژیم غذایی کم چرب را رعایت کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مکمل همچنین با تشدید فرایند چربی سوزی و تشدید فرایند تبدیل چربی به انرژی، بر میزان انرژی موجود در بدن نیز می افزاید.

طریق مصرف: روزانه ۳ وعده و در هر وعده نیز ۳ کپسول از این مکمل را به همرا ۱ لیوان آب مصرف کنید. کپسولها را ترجیحا بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید. بیش از ۹ کپسول در روز مصرف نکنید و ۶ ساعت فاصله زمانی بین مصرف این مکمل و خواب شبانه را رعایت کنید. برای در امان ماندن از عوارض گذرا و سطحی که ممکن است با مصرف این مکمل ایجاد شود ، هفته اول مصرف را با ۱ کپسول در هر وعده آغاز کنید و در هفته دوم، دز مصرف هر وعده را به ۲ کپسول و در هفته سوم نیز آن را به ۳ کپسول در هر وعده افزایش دهید.

برای کسب نتیجه مطلوب از این مکمل، رژیم غذایی کم قند و کم چربی و برنامه تمرینی هوازی مناسب را فراموش نکنید. در دوره مصرف این مکمل از خواب بعد از ظهر پرهیز کنید و آب مصرفی روزانه را نیز افزایش دهید.

هشدار:مصرف این مکمل در دوره بارداری و شیردهی برای زنان باردار ممنوع است. مصرف این مکمل برای سنین زیر ۱۸ سال نیز ممنوع است. قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که از بیماری و یا عاضه خاص از قبیل: فشار خون بالا، قند خون، بیماریهای قلبی، نارسایی کلیه، بیماری کبدی و یا بیماریهای روانی نظیر: افسردگی روانی، اضطراب و .. رنج می برید، قبل از مصرف این مکمل از پزشک خود کسب تکلیف نمایید. این مکمل باعث افزایش نسبی دمای بدن می شود بنابراین از مصرف آن در محیطهای بسیار گرم خودداری کنید. در حین فعالیت و کار شدید و یا قبل از آن از مصرف این مکمل خودداری کنید

چند توصیه برای ساختن حجم عضلانی

اگر مبتدی هستید فعلاْ برای اجرای این برنامه و به دست آوردن حجم عضلانی عجله ای نداشته باشید منظورم از مبتدی افرادی است که کمتر از ۴ تا ۶ ماه بدن سازی کار میکنند چون به بدن باید فرصت دهید تا بافتها و استخوانها با تمرین هماهنگی پیدا کنند.استفاده از وزنه های سنگین و تکرارهای کم: پس از گرم کردن با ۱ ست یا ۲ ست گرم کردنی وزنه را به گونه ای انتخاب کنید که قادر به ۶ تا ۸ تکرار بیشتر نباشید.سعی کنید در برنامه خود از ۴حرکت استفاده کنید و در نهایت بیشتر از ۸ ست تمرین نکنید مثلاْ ۲ ست پرس سینه ۲ ست بالا سینه ۲ ست قفسه با دمبل و۲ست پرس زیر سینه .تاحد ناتوانی تمرین کنید: وزنه ها را طوری انتخاب کنید که ست تمرین را کامل اجرا کنیدو در حرکت آخر قادر به تکرار حتی یک حرکت اضافه دیگر نباشید و این رابدانید که تا درد عضلانی نکشید از حجم عضلانی خبری نیست.

ادامه مطلب ...

آب کردن چربی اضافه دور شکم

اصولا با توجه به میل انسان به انجام کارها با کمترین زحمت این خصوصیت باعث میشه خیلی جاها چشمامون رو ببندین و بدون دیدن واقعیت راهی رو انتخاب کنیم که جز صرف وقت وهزینه نتیجه دیگه ای واسمون نداشته . شاید خیلی مواقع تا اسم آب کردن چربی شکم اومده سریع رفتید دنبالش ولی با دیدن اینکه باید رژیم گرفت و یا ورزش کرد خودتون زدید به بیخیالی ولی وقتی مثلا گفتن ظرف ۱۰ روز چربیاتون آب میشه اونم با نشستن و تلویزیون تماشا کردن رفتین دنبالش علت فروش بالای این لوازمم تو کشور ما همین میلی که راجبش صحبت کردم که فروشندگان این دستگاهام با علم به این قضیه خوب ازش سود میبرن . قطعا تا حالا کسی رو ندیدن که ظرف ده روز (و به نظر من حتی ظرف ۱۰۰ روز) به طور کامل بتونه چربیهای شکمشو آب کنه پس تبلیغاشون شک نکنین که دروغ محضه به هر حال گفتن این قضیه لازم بود .حالا با گفتن این موارد هدفم این نبود که بگم واسه آب کردن چربیهای اضافی دور شکم باید خودکشی کرد با رعایت یک سری نکات و یه مقدار زحمت میشه نتایج خوبی گرفت .

با این مقدمه میرم سر اصل مطلب یه سری نکات تغذیه ای وتمرینی میگم که با رعایت اون و یکم اراده کمکتون میکنه نتیجه بهتری بگیرین و بدونین بهترین نتایج رو زمانی میگرین که هم تغذیه و هم تمرین کنار هم باشه.

۱- قطع مصرف خوراکیهای بی ارزش (هله هوله)

ادامه مطلب ...

رازهـای پـنـهان بدن سازی

رازهـای پـنـهان و عمـیـقی در مـقوله بدن سازی و تناسب انـدام وجـود دارد کـه بـرای سـالهای بسیار دراز در مورد آن حرفی به میان نیامده است.
بــرای از بین بردن اثر مواد شیمیایی، بدن سازها و افرادی کـه بــه ورزش های تناسب اندام مشغول هستند یکسری ورزش هـا و حـرکـات پیـشـرفـتـه را به کار می گیرند و تصور می کنند که میتوانند با اتکا به آنها به بهترین نتیجه ممکن
دسـت پیدا کنند. اما متلاسفانه بسیاری از این روش ها و حـرکات بـه ســـلامت فرد آسیب وارد می سازد و در برخی
موارد مرگ را به همراه دارد. وقت آن رسیده که برخی از آن موارد را برایتان روشن کنیم.
شماره ۱۰: نبود حرکات کششی
چرا خطرناک است: هیچ شکی وجود ندارد که انجام حرکات کششی قبل و بعد از حرکات اصلی

ادامه مطلب ...

کراتین چیست؟

کراتین ترکیبی از دسته ترکیبات پروتئینی است که از سه آمینواسید متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل می‌گردد. این ماده در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالت‌ها و ورزش‌های سرعتی و انفجاری به‌کار می‌رود. بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه‌های اسکلتی قرار دارد.در حال حاضر سالیان متمادی است که این ترکیب به‌عنوان مکمل در ورزش‌های مختلف ب…ه‌کار می‌رود و مطالعات سالیان اخیر نشانگر آن است که مصرف مکمل کراتین می‌تواند موجب افزایش میزان و محتوای کراتین موجود در عضلات گردد. البته برخی مطالعات دیگر پس از مصرف این مکمل افزایشی در توان ورزشی ورزشکاران مشاهده نکرده‌اند. لیکن اغلب مطالعات انجام شده تاکنون نشانگر آن هستند که مصرف تقریبی ۲۰ گرم از این ماده برای ۷-۵ روز موجب افزایش عملکرد سرعتی فرد به میزان ۵%-۱ شده و کار انجام شده توسط وی را در ورزش‌های سرعتی تکرار شونده (متناوب) ۱۵% افزایش می‌دهد.همچنین در صورتی که مکمل کراتین برای مدت یک یا دو ماه مصرف گردد. موجب افزایش توان سرعتی فرد (۸%-۵)، افزایش قدرت فرد (۱۵-۵ درصد) و توده بدون چربی فرد (۳%-۱) می‌شود.براساس اطلاعات موجود اثر کارافزائی این مکمل وابسته به میزان برداشت آن توسط عضلات می‌باشد.با توجه به اینکه این ماده هنوز از طرف کمیته بین‌المللی المپیک با محدودیت و یا منع مصرفی مواجه نشده است، بنابراین در بین ورزشکاران به‌عنوان یک مکمل کارافزا از جایگاه خاصی برخوردار است.تنها اثر جانبی شناخته شده از مصرف این مکمل افزایش وزن بدن فرد می‌باشد و در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با پاسخ افراد مختلف به این ماده، اثر آن در ورزش‌های متناوب و دوره‌ای، اثرات جانبی آن و اثرات طولانی مدت مصرف آن بر ورزش‌های استقامتی موردنیاز است.
اثرات جانبی کراتین
از عمده‌ترین سؤالات مصرف‌کنندگان پیرامون مکمل کراتین اثرات جانبی این ماده می‌باشد. بررسی‌ها و مطالعات محققین علوم پزشکی جهت شناسائی عوارض جانبی احتمالی کراتین در حال انجام است.
برخی از این عوارض درمنابع علمی درج گردیده‌اند و اغلب آنها به جهت تجمع آب در بدن به‌ویژه در نواحی روده و ماهیچه اسکلتی می‌باشد. این تجمع آب ممکن است به دهیدراسیون یا کم‌آبی متعاقب دریافت کراتین منجر گردد. بنابراین هنگامی که مکمل کراتین مصرف می‌کنید، حداقل ۱ اونس (۳۰ گرم) آب به ازاء کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید. برخی اثرات جانبی احتمالی ناشی از مصرف این مکمل به قرار زیر می‌باشد.
البته قبل از هر گونه اظهارنظری ذکر این نکته الزامی است که این عوارض تنها در مطالعات موردی مشاهده شده است و هنوز در مطالعات وسیع‌تر مورد تأئید قرار نگرفته است. علاوه بر آن همانطور که مطالعه خواهید نمود این عوارض عمدتاً در اثر عدم تعادل آب و مواد معدنی در بدن بروز می‌نماید و با رعایت یک برنامه غذائی متعادل و مخلوط نمودن کامل پودر کراتین در آب یا آبمیوه قابل پیشگیری است و تنها اثری که توجه خاصی را می‌طلبد احتمال ایجاد بار اضافی بر کلیه‌ها متعاقب مصرف کراتین می‌باشد.